Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

چرا بروکرها اسپرد دارند؟ کاربرد اسپرد چیست؟

تمامی کسب و کارها برای کسب و سود و درآمد بیشتر راه اندازی میشوند. بعضی از کسب و کارها به مشتریان خدمات میدهند، بعضی ها جنس و کالا میفروشند و بعضی ها نیز در ازای مشاوره، مبلغی را دریافت میکنند. بروکرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بروکرها یک واسط بین سرمایه گذاران و بازارهای جهانی هستند. بروکرها، بستر خرید و فروش جفت ارز، فلزات گرانبها، سهام شرکت های بزرگ دنیا، ارزهای‌دیجیتال و ... را برای همگان فراهم کرده و در این راه باید درآمدی نیز برای خود کسب کنند.

بروکرها نیز همانند صرافی ها، از روی هر معامله، مبلغی را به عنوان حق الزحمه ی خود دریافت میکنند. یعنی آنها هنگام فروش دارایی آن را اندکی گرانتر از قیمت کنونی بازار به تریدرها فروخته و هنگام خریدن نیز آن را اندکی ارزانتر از معامله گران میخرند. به این تفاوت قیمت خرید و فروش، اسپرد گفته میشود.


بنابراین، اگر سوالی در ذهن شما شکل گرفت که اسپرد چیست و چرا باید آنرا پرداخت کرد، صرافی های فیزیکی را در ذهن مجسم کنید که در ازای خرید و فروش ارز، مبلغی را بعنوان حق الزحمه ی خود دریافت میکنند. این حق الزحمه، دقیقا همان اسپرد است. اصولا صرافی ها از اسپرد شناور استفاده میکنند. این یعنی حق الزحمه صرافی همواره عدد ثابت (یا درصد ثابتی از قیمت ارز) نبوده، بلکه با توجه به عرضه و تقاضا، تغییر میکند.

اما بعضی از بروکرها، علاوه بر ارائه‌ی خدمات با اسپرد شناور (یا متغیر)، اسپرد ثابت نیز ارائه میکنند. یعنی همواره یک دارایی را با درصد مشخصی گرانتر فروخته و یا با درصد مشخصی ارزانتر میخرند. این تفاوت در نوع تعیین اسپرد (شناور یا متغیر)، بر مبنای سیاست های کلی بروکر بوده و توجه به این نکته در انتخاب بروکر مناسب معامله گر، ضروری است.

کارگزاران معتبر در بازارهای جهانی چه کسانی بوده و چه نقشی دارند؟

تاریخچه ی سرمایه گذاری به ده ها و یا حتی صدها سال پیش باز میگردد. دقیقا از زمانیکه انسان صاحب دارایی (زمین، ملک، وسیله نقلیه، پول، طلا، جواهر و ...) شد به این فکر افتاد که حتما باید راهی باشد تا سرمایه ی خود را نه تنها حفظ کرده بلکه، چند ده برابر کند. وقتی انسان از حداقل های زندگی عبور میکند، به این فکر افتاده که حالا باید چیزهای بیشتری را برای خود بدست بیاورد. این کار، همان سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری تفاوت های بسیار زیادی با تجمل گرایی و یا میل به خریدن و پز دادن دارد. در سرمایه گذاری، شما با استفاده از دارایی خود، دارایی جدیدی خلق میکنید که بخشی از اقتصاد فردی یا جمعی است. یک کارخانه دار را در نظر بگیرید که فاز دوم کارخانه ی خود را راه اندازی کرده تا درآمد بیشتری کسب نماید. این فرد، هم به اقتصاد شخصی خود (کسب درآمد بیشتر) کمک کرده و هم با استخدام نیروی جدید و برطرف کردن نیاز به یک کالا در سطح جامعه، به اقتصاد جامعه کمک میکند.


کارگزاران چه کسانی هستند؟

همواره بین صنعت و سرمایه تعامل وجود دارد. فرد متخصصی را در نظر بگیرید که با یک ایده ی جدید، به دنبال تاسیس کارخانه یا مجموعه ی خاصی است. اگر سرمایه ی لازم برای این فرد وجود نداشته باشد، صنعت از گسترش و تحول باز میماند. حال این موضوع را بزرگتر در نظر بگیرید و به کشور و جهان تعمیم دهید. هنگامیکه یک کالا/دارایی به بورس عرضه میشود، هدف جذب سرمایه است. شما به عنوان سرمایه گذار، بخشی از سهام یک شرکت را خریداری کرده و به آنها پول نقد میدهید. شرکت/مجموعه نیز در عوض آن، شما را در پیشرفت خود (سود) شریک میکند.

اگر بازهم مسئله را بزرگتر در نظر بگیریم، برای تبادل کالا بین کشورها، نیاز به رد و بدل شدن پول وجود دارد. کارخانه میتواند در اروپا باشد و سرمایه گذار در آمریکا. بنابراین، باید ارزی به عنوان ملاک و مبنا قرار داده شده تا طرفین به توافق برسند. ارز رایج آمریکا دلار بوده و ارز اروپا نیز یورو است. اما ارزش یورو در مقابل دلار چگونه باید تعیین شود؟! در بازار آزاد، همه چیز بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین میشود. اگر دلار خواهان بیشتری نسبت به یورو داشته باشد، قیمت آن در مقایسه با یورو بیشتر خواهد شد و بر عکس.


بروکرها

کارگزارانی که همانند صرافی های محلی، ارزهای مختلف دنیا را به یکدیگر تبدیل کرده و در اختیار مشتریان قرار میدهند. بروکر در حقیقت واسطی است میان کسانیکه قصد دارند (مثلا) با فروش یورو، دلار بخرند (مثلا در اروپا زندگی کرده و قصد دارند در آمریکا سرمایه گذاری کرده و یا به آنجا مسافرت کنند). اگر تعداد کسانیکه یورو را فروخته و دلار میخرند بسیار زیاد شود، ارزش دلار بالاتر رفته و گرانتر (به نسبت یورو) میشود.

علاوه بر خرید و فروش جفت ارز (یورو به دلار)، بروکرها واسطی هستند بین کسانیکه قصد دارند با خرید دارایی های مختلف (همانند طلا، مس، سهام شرکت های بزرگ و ...)، سرمایه گذاری انجام دهند. بنابراین در اقتصاد آزاد جهانی، بروکرها نقش مهم و تسهیلگری را ایفا کرده و قدرت مالی آنها تقریبا مشابه بانک های جهانی است. اما هر بروکری معتبر نیست.

بروکرها نیز همانند همه ی نهادهای مالی، باید تحت نظر بوده و عملکرد آنها ارزیابی شود. سازمان های مالی بزرگ در سرتاسر دنیا، تحت نظر بانک مرکزی کشورها فعالیت کرده و باید مجوز یا اصطلاحا رگولاتوری معتبری داشته باشند. بنابراین، هر مجموعه ای که ادعای بروکری دارد، ابتدا باید اثبات کند که رگولاتوری معتبری دارد تا در لیست بروکرهای معتبر جهانی قرار گیرد. از طرفی هم ممکن است یک بروکر، فقط در یک منطقه خاص اعتبار داشته باشد  و فعالیت آن در سایر نقاط دنیا، ممنوع باشد.

اثرات لاغری سریع بر جایگاه اجتماعی شما

سلامت جسم نه تنها باعث شادابی فردی شده، بلکه تاثیر مستقیمی بر سلامت روان فرد نیز دارد. افرادی که مبتلا به چاقی (و حتی چاقی مفرط) هستند، اصولا اعتماد به نفس کمتری داشته و در تعاملات اجتماعی نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستند. به همین منظور نیز تقریبا همه‌ی افراد (چه خانم و چه آقا)، به دنبال رسیدن به هیکل ایده‌آلشان هستند. بعضی افراد به دنبال رژیم غذایی گشته و بعضی نیز ورزش را سر لوحه‌ی کار خود میگذارند.

عموما همه به دنبال لاغری سریع هستند. انتخاب این روش به دلیل تنبلی یا نداشتن پشت کار نیست، بلکه لاغری سریع مانع از سرد شدن افراد نسبت به هدف آن‌ها شده و اتفاقا انگیزه‌ی آن‌ها را بیشتر می‌کند. بنابراین، اگر فردی به دنبال روشی برای لاغری سریع بود، به هیچ عنوان نباید مورد تمسخر اطرافیان قرار گرفته و دقیقا برعکس، باید برای کاهش وزن سریع به او کمک کرد.


بهترین روش لاغری چیست؟

بهترین روش لاغری باید شامل سه قسمت باشد:

  • آنچه میخوریم
  • فعالیتی که انجام میدهیم
  • باورهای ذهنی

بنابراین، برای لاغری سریع باید هر سه قسمت را باور داشت و به آن پایبند بود. رژیم‌های غذایی همانند پالئو، کم چربی، وگان، رژیم های کتوژنیک و ... همگی فقط می‌توانند بخشی از مسیر باشند. پس صرفا با تکیه بر یک رژیم، نمی‌توان به هیکل ایده‌آل رسید. در کنار رژیم های غذایی، باید لایف استایل را تغییر داد. لایف استایل به مجموعه‌ای از اصول و اخلاق ما در زندگی گفته میشود. برای مثال، چه ساعتی باید خوابید، چه ساعتی باید صبحانه نوش جان کرد، برای قدم زدن چه ساعتی را انتخاب کرد و ...


انتخاب صحیح سبک زندگی در کنار رژیم غذایی مناسب، گامی است که لاغری سریع را ممکن می‌سازد. اما در کنار همه‌ی این‌ها باید ذهن خود را نیز آماده کنیم. ذهن قدرت خارق العاده‌ای دارد. اگر دلسرد شوید، عملا به هدف نمی‌رسید. اگر حرف دیگران برروی شما اثر میگذارد (مثلا: ای بابا، تو که اصلا لاغر نشدی و ...)، باز هم به هدف نمی‌رسید. گوش خود را بر روی تمام حرف های منفی ببندید و فقط انرژی های مثبت را جذب کنید.


دقیقا همانند تمام فعالیت هایی که باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهیم، لاغری سریع نیز نیازمند اصول و برنامه است. اگر مایلید بیشتر در خصوص برنامه ها، بایدها و نبایدهای لاغری سریع بدانید، کافی است مقاله‌ی ایران تناسب را مطالعه کنید تا مسیر راه برای رسیدن به هیکل ایده‌آل، کاملا روشن گردد.

بروکرهای ناامن، چه بلایی هایی که بر سر معامله گران نیاورده اند

بروکر یا همان کارگزار، واسطی است بین معامله گران و بازارهای جهانی. همانگونه که بازار بورس ایران بدون وجود کارگزارانی همچون آگاه و مفید، بدون استفاده برای عموم مردم است، بروکرها نیز همین نقش تسهیلگری را در بازارهای جهانی ایفا میکنند. اما دو مدل بروکر وجود دارد:

  • بروکری که با اعتبار است
  • بروکری که صرفا با خرید تجهیزات، در نقش بروکری ظاهر شده است

برای تشخیص بروکرهای معتبر و پیشگیری از ضرر زیان، این مقاله را بخوانید.

پارامترهای مهم انتخاب بروکر

در انتخاب بروکر پیش از همه چیز، باید به رگولاتوری آن دقت کرد. رگولاتوری همانند مهر استاندارد بر کالاها، مجوز بانک مرکزی برای بانک ها و صرافی ها، سیب سلامت برای کالاهای پزشکی و ... بوده و داشتن آن الزامی است. در اولین گام، برای انتخاب بروکر فارکس باید به داشتن رگولاتوری دقت کرد. بسیاری از بروکرهای فعال در ایران، حتی رگولاتوری معتبر ندارند.

اگرچه این موسسات نمیتوانند با رگوله های معتبری همچون NFA و CySec داخل ایران فعالیت نموده و ناچارا باید از رگوله های آفشور استفاده کنند، اما همین نکته که این موسسات در نقاط دیگر دنیا، رگوله دارند، باعث قوت قلب و اعتبار آن ها است.

چرا رگولاتوری مهم است؟

رگوله ها، سازمان های نظارتی هستند که گرفتن مجوز از آنها، نیازمند داشتن سرمایه ی زیاد، پیروی از قوانین و صحت عملکرد است. بنابراین، موسسه ای که تحت نظارت رگولاتوری باشد، بدون شک قابل اعتماد است.

از طرفی، بعضی از بروکرها صرفا با ادعای داشتن رگولاتوری، اقدام به تبلیغات میکنند. پیش از آنکه به آنها اعتماد کنید، کافی است لیست بروکر های معتبر برای ایرانیان را بررسی کنید تا از اعتبار آن ها مطمئن شوید.

به لاغر ماندن بیشتر از لاغری سریع اهمیت بدهید! مدرن ترین روش تضمین شده

مهمتر از آنکه لاغری سریع باشد، ماندگاری آن است. بسیاری از روش‌های لاغر کردن، هدف را بر روی کاهش 2 الی 5 کیلوگرمی وزن در مدت یک هفته می‌گذارند. این رژیم‌های غذایی که اکثرا همراه با عوارض جانبی بوده و علاوه بر آن باعث فشار عصبی و روانی بر فرد می‌شوند، عموما ماندگار نبوده و باعث بازگشت فرد به حالت قبلی و حتی چاقتر از گذشته می‌شوند.

بنابراین لاغری سریع را فدای کاهش وزن دائمی نکنید. برای کاهش وزن، باید دو نکته را در نظر گرفت:

  • ژنتیک اگرچه موثر است، اما میتوان بر آن غلبه کرد
  • مهمتر از جسم، مغز و ذهن باید آماده ی لاغر کردن باشند

تجربه نشان داده است که رژیم هایی که مصرف غذا را به حداقل رسانده و معتقد به محاسبه‌ی کالری هستند، اثر منفی بر روی ذهن انسان گذاشته و بعد از مدتی، فرد تمامی رژیم‌ها را زیر پا گذاشته و کیلو به کیلو، چاق شده و به حالت قبلی باز می‌گردد.

در متدهای مدرن لاغری، هیچوقت نباید ذهن را گرسنه نگاه داشت و به آن القا کرد که بدن در شرایط قحطی به سر میبرد. همه چیز باید مصرف شده و بدن در حالت کاملا نرمال باشد. اما چگونه ممکن است چنین روشی جواب دهد؟ بسیار ساده، با غلبه ی ذهن بر جسم.

در متدهای روز دنیا، همه چیز مصرف میشود، حتی فست فودهای چرب نیز جزوی از برنامه ی غذایی هستند. اما در مصرف آن کنترل میشود. برای مثال، طبق یکی از بهترین برنامه های لاغری سریع، فرد باید مصرف فست فود را به دو بار در هفته محدود کند. علاوه بر آن، یخچال و فریزر باید پر از غذاهای آماده و سالم باشند! بنابراین، هر زمان که فرد احساس گرسنگی کرد، سری به یخچال زده و غذا میخورد. اما غذاهای کم کالری و حجیم.

با این روش، رسیدن به هیکل ایده آل نه تنها ممکن است، بلکه کاملا ماندگار است.

اگه دوست پسرت میگه چاقی، این مقاله رو بخون

قبل از اینکه به کاهش وزن بدون بازگشت بپردازیم، اول باید از خودمان این سوال را بپرسیم که آیا ما واقعا چاق هستیم و یا فقط بخاطر انرژی منفی اطرافیانمان تمایل به کم کردن وزن داریم؟! در بسیاری از موارد مشاهده شده که داشتن یک شریک/پارتنر با رفتار نامناسب، افراد را وادار به کاهش وزن کرده در حالیکه بدن آنها کاملا نرمال و جذاب بوده است. پس ابتدا نیاز است تا از یک ملاک جهانی و استاندارد برای ارزیابی وضعیت کنونی وزنمان استفاده کنیم. قطعا BMI به گوش شما خورده است. اما چگونه آن را محاسبه کنیم؟

محاسبه BMI

شاخص توده بدنی یا همان Body Mass Index فرمول ساده‌ای است برای اطلاع از وضعیت چاقی/لاغری افراد. کافی است ابتدا وزن خود را بر قدتان به توان دو (قد ضربدر قد) تقسیم کنید. دقت داشته باشید که وزن باید به کیلوگرم (مثلا 75.4 کیلوگرم) و قد باید به متر (1.78 متر) باشد.

برای مثال، اگر وزن شما 63.2 کیلوگرم و قد شما 1.67 متر باشد، بنابراین شاخص BMI شما حاصل تقسیم 63.2 کیلوگرم تقسیم بر 2.78 (1.67 ضربدر 1.67) و معادل 22.66 خواهد شد. طبیعتا، به دلیل تغییرات فیزیکی بدن انسان در سال‌های مختلف، محدوده‌ی مناسب BMI تغییر می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت که عدد BMI مناسب در سنین مختلف، مطابق با اعداد زیر است:

  • افراد بین 19 الی 24 سال: معادل 22
  • افراد بین 25 تا 34 سال: معادل 23
  • افراد بین 35 تا 44 سال: معادل 24
  • افراد بین 45 تا 54 سال: معادل 25
  • افراد بین 55 تا 64 سال: معادل 26
  • افراد بالاتر از 65 سال: معادل 27

برای راحتی کار، می‌توانید از نمودار زیر نیز برای پیدا کردن سریع BMI خود و همچنین وضعیت سلامت وزنی/قدی خود استفاده کنید. اگر با توجه به شاخص توده بدنی، چاق بودید، کافی است که به دنبال کاهش وزن سریع باشید تا مطمئن شوید به هیکل ایده آل خود خواهید رسید.

تست پی سی آر برای کرونا ویروس کرونا

نسل جدیدی از ویروس‌های خانواده‌ی کرونا (تاجدار) است که به نام SARS-CoV-2 شناخته می‌شود. سازمان بهداشت جهانی، اولین بار در تاریخ 31 دسامبر 2019 میلایدی از وجود آن مطلع گردید. این در حالی است که چندین ماه قبل، کشور چین از مشاهده‌ی نسل جدیدی از ویروس‌ها که بر روی دستگاه تنفسی اثر می‌گذارند، اطلاع داده بود. با این حال، سازمان بهداشت جهانی، تایید این بیماری و طبقه‌بندی این بیماری به عنوان پاندمی را به وقفه‌ی چند ماهه اعلام کرد که مورد سرزنش بسیاری از مسئولین تراز اول جهانی نیز قرار گرفت. بیماری کووید-19 اولین بار در شهر ووهان و در کشور چین شناسایی گردید و بعد از آن به سرتاسر دنیا انتقال پیدا کرد.


با گذشت بیش از یکسال از این بیماری فراگیر جهانی، محققان توانستند به درک بهتری از این بیماری و راه‌های انتقال دست یابند. با توجه به نرخ شیوع بالای (بسیار مسری بودن آن) این بیماری، سازمان بهداشت جهانی، بهترین روش برای مقابله با آن‌را، پیشگیری دانست و استفاده از ماسک در اکثر کشورهای دنیا، اجباری گردید. پس از ظهور روش‌های شناسایی این بیماری و به منظور جلوگیری از انتقال آن بین افراد (خانواده، دوستان، همکاران و …)، انجام تست کرونا در منزل متداول شد تا در صورت مثبت بودن نتیجه (ابتلا به تست کرونا)، دوران قرنطینه‌ی شخصی آغاز شده و سلامت دیگران به خطر نیفتد.


تست کرونا چیست؟


چندین تست برای تشخیص کرونا وجود دارد. در دسته‌بندی کلی، این تست‌ها را به تست‌های تشخیصی و تست‌های آنتی‌بادی. تست‌های تشخیصی برای تشخیص وجود ویروس فعال کووید-19 انجام گرفته و با توجه به نتیجه‌ی آن، فرد باید سایر اقدامات پیشگیرانه و یا درمانی انجام دهد. تست‌های مولکولار و آنتی‌ژن از نوع تشخیصی بوده و وجود این ویروس فعال در بدن را نشان می‌دهد. نمونه‌گیری این تست PCR کرونا با استفاده از مخاط بینی، گلو و یا بزاق دهان استفاده می‌شود. هنگام مواجهه با هر بیماری، سیستم ایمنی بدن واکنش نشان داده و موادی را تولید می‌کند تا عامل نفوذی را از بین ببرد. این ماده‌ی تولید شده یا همان آنتی بادی بعد از هر بیماری در بدن انسان تولید می‌شود. در تست آنتی بادی کرونا ، حضور این ماده در بدن بررسی می‌شود. این تست، بر خلاف تست‌های تشخیصی، برای شناسایی ویروس فعال در بدن، استفاده نمی‌شود. این ماده، برای تولید و تکثیر در بدن، نیاز به زمان چند روزه (و حتی تا چند هفته) دارد و به همین جهت نمی‌توان از آن برای تشخیص ویروس فعال در بدن، استفاده شود.

شرایط دریافت بونوس رایگان از Fibo

بله درست شنیدید، شما می‌توانید با ثبت‌نام و افتتاح حساب در فیبوگروپ، از ۱۰۰ دلار بونوس رایگان بهره‌مند شوید. هرچند باید بگوییم که دریافت این بونوس شرط دارد و شرط آن هم، واریز ۲۰۰ دلار پول به حساب معاملاتی‌تان است.

کیفیت پشتیبانی فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ پشتیبان خوشنامی ندارد. هرچند این پشتیبان در ۵ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته در سایت این بروکر در دسترس است اما چند سال پیش یک تصویر از گفتگوی نامناسب پشتیبان فارسی این بورکر با یکی از مشتریان منتشر شد که باعث تعجب بود. امیدواریم این بروکر روی پشتیبان‌های فارسی خود دقت بیشتری به خرج دهد. این بروکر پشتیبان تلگرامی ندارد و پشتیبان آن فقط در سایت بروکر حاضر است.

شما با افتتاح حساب می‌توانید علاوه بر یک تقویم اقتصادی خوب، به ویدیوهای آموزشی این بروکر هم دسترسی پیدا کنید. شایان ذکر است این بروکر آموزش‌های خود را در یوتیوب نیز آپلود کرده است و معامله‌گران تازه‌کار می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، هرچند در کل باید بگوییم که آموزش‌های این بروکر خیلی قوی نیست و زیاد روی آن‌ها حساب باز نکنید.

ارزیابی بروکر FiboGroup

در کل می‌توانیم با توجه به سابقه ۱۴ ساله همکاری این بروکر با ایرانیان و همچنین ویژگی‌های مثبتی که فیبوگروپ دارد، آن را یک بروکر معتبر و قابل اطمینان بدانیم که می‌توانید از آن جهت انجام معاملات در بازارهای مالی استفاده کنید. فیبوگروپ پشتیبانی فارسی مناسبی دارد که هرگاه به مشکلی برخورد کردید، می‌تواند به شما راهنمایی کند.

بررسی Fibogroup Broker

هزینه های معاملات در فیبو گروپ

هزینه معاملات بستگی به حساب انتخابی شما دارد و به همین علت است که پیش از افتتاح حساب، تأکید می‌کنیم که حتماً نیازهای معاملاتی خود و امکانات حساب مذکور را کامل بررسی نمایید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند کاربران ایرانی را به استفاده از این بروکر ترغیب کند، اسپردهای پایین این بروکر است. در حساب NDD، اسپرد حداقل ۰.۳ پیپ است و در انس طلای جهانی نیز تنها ۱۵ سنت می‌باشد. اسپرد در حساب FIX حداقل ۲ پیپ می‌باشد.

اسپرد در این بروکر شناور است اما معمولاً مقدار نرمال و معمولی دارد. حساب‌های این برکر به دو دسته کمیسیون‌دار و بدون کمیسیون تقسیم می‌شوند که mt4 cent، mt4 fix و ndd بدون کمیسیون و ctrader ndd و mt5 ndd کمیسیون‌دار می‌باشند. شایان ذکر است تمامی موارد فوق به غیر از mt4 fixed حساب اسلامی ندارند

روش‌های واریز و برداشت از فیبوگروپ

علاوه بر واریز و برداشت ریالی که می‌توانید از سایت ایران بورس آنلاین انجام دهید، شما می‌توانید از خدمات NETELLER، WebMoney، Payoneer، FasaPay و … استفاده کنید. امکان استفاده از کارت‌های بانکی هم وجود دارد هرچند هم دسترسی به آن‌ها (برای ما ایرانیان) سخت است و هم به دلیل سرعت پایین‌تر واریز و برداشت، کمتر توصیه می‌شوند.

سرعت انجام معاملات در بروکر فیبوگروپ چقدر است؟

فیبو گروپ از لحاظ سرعت اجرای سفارشات و نداشتن اسلیپیج از بروکرهای خوب مارکت به شمار می‌رود، هرچند باید اشاره کنیم که از این لحاظ سریع‌ترین نیست اما سرعت اجرای سفارشات این بروکر که در حدود ۴۰۰ میلی‌ثانیه است را می‌توان قابل قبول به شمار آورد. هرچند بروکرهایی با سرعت اجرای بالاتر از فیبو نیز وجود دارند.

دستورالعمل نهایی افزایش قد

بهترین زمان برای افزایش قد

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، افزایش قد بعد از سن رشد بسیار دشوارتر از قبل از بلوغ است. بنابراین، بهترین زمان برای افزایش قد، در سنین نوجوانی است. تغذیه و فعالیت، مهمترین عوامل تعیین قد نهایی افراد هستند. به این نکته دقت کنید که تغذیه‌ی مناسب، به معنای دریافت مقادیر صحیح ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین، لزوما سیر بودن، به معنای تغذیه‌ی صحیح نیست.

در زندگی‌های مدرن، اکثر افراد دچار ضعف مواد مغذی، خصوصا ویتامین D و کلسیوم هستند. صفحات رشد و استخوان‌ها، به این دو ماده‌ی مغذی به شدت وابسته بوده و متخصصان توصیه می‌کنند که با مصرف میوه و سبزیجات به رشد خود کمک کنید.

در کنار این دو ماده‌ی مغذی، پروتئین نیز برای سلامت استخوان‌ها مفید است. تحقیقات نشان داده که مصرف 20 گرم پروتئین در هر وعده، به استحکام استخوان و ستون فقرات کمک می‌کند.

افزایش قد پیش از بلوغ

فارغ از اثربخشی ژنتیک در تعیین قد افراد، پیش از رسیدن به سن بلوغ می‌توان بین 20 تا 40 درصد، قد و قامت خود یا فرزندان را تغییر داد. قطعا این تغییرات از جنس محیطی بوده که بستگی به تغذیه و فعالیت دارند، بنابراین، روش‌های زیر می‌تواند به بلندتر شدن کمک کند:

رژیم غذایی صحیح

رژیم غذایی باید طبق اصول و شرایط رشد بدنی تنظیم شود. بهترین رژیم غذایی باید توسط متخصص تعیین شده که ترکیبی است از میزان مشخصی ویتامین، پروتئین، کربوهیدارت و… در این میان، نقش کلسیم و ویتامین D از بقیه مهمتر بوده که باید با دقت و وسواس بیشتری تعیین شود. علاوه بر رژیم غذایی، زمان مصرف غذا و همچنین تعداد وعده‌های روزانه، بسیار مهم هستند. به صورت کلی توصیه می‌شود که با سبک کردن هر وعده‌ی غذایی و افزایش دفعات غذا خوردن، رشد بیشتری را در بدن ایجاد نمود.