Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

آیا هنگدرام آرشا ارزش خریدن دارد؟

یکی از پرفروش ترین برندهای ایرانی هنگ درام که به دلیل قیمت بسیار مناسب، توانسته بازار ایران را در دست خود بگیرد، هنگ درام آرشا است. این سازنده‌ی خوشنام ایرانی هنگدرام‌های خود را از جنس استیل ضد زنگ ساخته و برروی قسمت روی ساز، 9 نت را جانمایی کرده است. گام ساز ر مینور بوده و با چینش یا همان مود D Kurd عرضه شده است. برند آرشا در حقیقت متعلق به یکی از قدیمی‌ترین نوازندگان هنگ درام در ایران است که پس از مدتی تصمیم گرفت تا خودش این ساز محبوب را تولید نماید.

اگرچه قیمت این محصول در حد 5 میلیون تومان بوده و یک چهارم برندهای اصلی وندا و کیتا قیمت دارد، اما کیفیت آن در حد قابل قبولی بوده و خصوصا هنرجویان این رشته می‌توانند با خیال راحت از این ساز استفاده کرده تا در صورتیکه توانایی خود را کسب کردند و قصد داشتند تا به صورت حرفه‌ای این رشته را ادامه دهند، ساز را تغییر دهند. نه تنها آرشا، بلکه بعضی برندهای دیگر ایرانی نیز ممکن است دچار مشکل شوند. یکی از نت های گام ر مینور عموما نیاز به ظرافت بالایی داشته و ممکن است کوک آن به درستی اجرا نشده باشد.

در صورتیکه قصد خرید هنگ درام آرشا یا سایر برندهای ایرانی را دارید، بهتر است از چند نکته مطمئن شوید. اولین نکته این است که ساز دست دوم را به جای ساز نو به شما نفروشند. در زیر تمام هنگ درام ها، یک سری اطلاعات از برند، سال تولید، گام و ... هک شده است که با بررسی آن، می‌توانید سال تولید را متوجه شوید. همچنین در هنگام خرید حتما ممطئن شوید که تمامی نت ها در محدوده سبز کوک قرار گرفته اند. از آنجاییکه امکان تعمیر کوک در ساز هنگدرام عملا وجود نداشته و یا بسیار هزینه بردار و زمانبر است، بهتر است در همان هنگام خرید از کوک بودن نت ها مطمئن شوید.

پیشنهاد ما، این است که خرید خود را از مجموعه هنگدرام استور انجام دهید تا کارشناسان این مجموعه به جای شما، از صحت کوک دستگاه مطمئن شده و همچنین به هیچ عنوان ساز دست دوم را به جای نو، به شما نفروشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد