Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

بهترین برنامه فارکس چیست؟

برنامه فارکس یا همان پلتفرم معاملاتی، برنامه ای است که برروی گوشی تلفن همراه و یا لپتاپ نصب شده و به شما اجازه میدهد تا با وصل شدن به سرور یک کارگزاری، نمودارها را به صورت آنی مشاهده نموده و در هر زمان که خواستید، وارد معامله شده، یا معاملات قبلی خود را ببندید. در حال حاضر، رایج ترین و کاربردی ترین برنامه فارکسی که توسط تریدرها استفاده میشود، اپلیکیشن یا همان پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 است. اگرچه نسخه‌ی جدیدتر این اپ با نام متاتریدر 5 نیز در سال 2008 میلادی روانه بازار شد، اما نتوانست آنچنان که باید و شاید، جایگزین نسخه قبلی خود شود. برای اشنایی کامل با برنامه فارکس و شناخت انواع آن، برروی لینک کلیک نمایید.

چرا متاتریدر 5 محبوب نشد؟

البته متاتریدر 5 یکی از معروف ترین پلتفرم های معاملاتی در سرتاسر جهان است. اما میزان محبوبیت آن، هرگز به نسخه ی قبلی خود یعنی متاتریدر 4 نرسید. دلیل آن نیز بسیار ساده بود! متاتریدر 4 واقعا پیشرفته و کاربردی بود و هیچ کم و کسری ای برای کسی که آن را نصب میکرد، نداشت. از طرف دیگر، متاتریدر 5 اندکی پیچیده تر بود و به همین جهت نیز تریدرهای قدیمی ترجیح دادند که از همین برنامه استفاده کرده و خود را درگیر برنامه ی جدیدتر نکنند.

چه زمانی باید از متاتریدر 5 استفاده کرد؟

بعضی از بروکرها تنها از متا5 پشتیبانی کرده و مشتریان آنها چاره ای به جز انتخاب متا5 ندارند. خصوصا بروکرهایی که در این چند سال اخیر راه اندازی شده اند، اصلا از متاتریدر 4 پشتیبانی نکرده و به همین جهت نیز کاربران چاره ای جز استفاده از این پلتفرم جدیدتر ندارند. علاوه بر آن، زمان هایی نیز وجود دارد که بروکر برای معامله کردن یک دارایی خاص (خصوصا در رمزارزها و سهام)، حسابی را ارائه کرده است که فقط در متاتریدر 5 قابل استفاده است. برای یادگیری جامع تر و مهمتر از آن، اصول ثبت نام در فارکس، به وبسایت بهترین هست مراجعه کنید.