Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

مشکل اپل ایدی کارتی

همانطور که میدانید، اپل آیدی امکانات خاصی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. استفاده از چندین گیگ فضای رایگان ابری در آیکلود، دانلود برنامه‌های رایگان و یا خرید اپلیکیشن از اپ استور، گیم سنتر، تماس تصویری با فیس تایم، پیامک اینترنتی با آی مسیج، پیدا کردن گوشی مفقودی، لاک کردن گوشی دزدیده شده و … همگی جزو خدماتی است که تنها با یک اپل آیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
اما مشکل اینجاست که این شرکت، خدمات خود را برای ایرانیان بسته و ایرانیان نمی‌توانند به سادگی برای خود اکانت ایجاد کنند. در چنین شرایطی، ساخت اپل آیدی نیاز به دانش و تجربه دارد تا بتواند اکانتی ایجاد کرد که بدون مشکل کار کرده و صاحب خود را دچار دردسر نکند.

از آنجایی که این آیدی‌ها عموما در تعداد بالا ساخته شده تا به سرعت به دست مشتریان برسد، عموما از اطلاعات تکراری و دلخواه استفاده می‌کنند. خصوصا در قسمت Security Questions (که باید از آن برای بازیابی رمز عبور استفاده کرد)، این اطلاعات دلخواه بوده و برای شخص شما ساخته نشده است. به همین جهت، همواره باید از اپل آیدی کارتی خود مراقبت کرده و تحت هیچ شرایطی آن را از دست ندهید. بهترین راهکار این است که بعد از خرید اپل آیدی نسبت به تغییر رمز، تصحیح جواب سوالات امنیتی اقدام نموده و آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا همواره به آن دسترسی داشته باشید. چرا که اگر احیانا رمز عبور و یا حتی خود اپل آیدی را فراموش کنید، امکان بازیابی آن بسیار دشوار خواهد بود.

بازیابی اپل آیدی کارتی
اگر رمز عبور اپل آیدی کارتی را فراموش کرده و سایر اطلاعات (پاسخ به سوالات امنیتی) را نیز نمی‌دانید، تنها راه بازیابی آن، استفاده از کد ارسال شده به ایمیل است. بدین منظور، ابتدا نگاهی به لیست اپل آیدی‌های قابل بازیابی توسط نجات آیدی بیندازید و در صورتیکه این دامنه‌ی اپل آیدی خود را داخل لیست مشاهده کردید، به این آدرس رفته و درخواست بازیابی اپل آیدی خود را بدهید. منظور از دامنه‌ی اپل آیدی، آن قسمت از اپل آیدی است که بعد از علامت @ آمده است. مثلا در آیدی myname@example.com، نام دامنه مورد استفاده برای ساخت اپل آیدی شما، @example.com است. در نظر داشته باشید که بازیابی اپل آیدی، عموما بین 2 الی 7 روز زمان خواهد برد. نجات آیدی به آسانی میتواند مشکل اپل ایدی کارتی شما  را حل کنید.

رفع مشکل two factor authentication در اپل

رفع مشکل verification failed در اپل

این اخطار عموما هیچ ربطی به ورود اطلاعات غلط (اپل آیدی و پسورد) نداشته و در ایران، عموما بخاطر استفاده از فیلترشکن رخ می‌دهد. برای اینکه با چنین مشکلاتی روبرو نشوید، توصیه می‌شود که از VPNهای معتبری که آی پی مشخصی دارند، استفاده کنید. از آنجاییکه بعد از استفاده از VPN، تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی شما با IP مورد استفاده همخوانی ندراد، بهتر است وارد قسمت Settings و General شده و بر روی گزینه‌ی Data And Time کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید، انتخاب ساعت و منطقه‌ی زمانی را به Automatic تغییر دهید.

اگر مشکل هنوز پا برجا بود، یک بار از اپل آیدی خود خارج شده (Sign Out) و سپس مجددا Sign in کنید. علاوه بر آن، بهتر است که هنگام کار به اینترنت پر سرعت Wi-Fi متصل باشید. عموما استفاده از اینترنت Wi-Fi مشکلات کمتری را در مقایسه با اینترنت گوشی به همراه دارد.

در بعضی موارد ممکن است که دستگاه شما از حالت sync با اپل آیدی خارج شده باشد. برای رفع این مشکل، از یک دستگاه دیگر استفاده کنید و مراحل زیر را انجام دهید:
  1. با استفاده از یک آیفون دیگر، وارد Apple ID خود شوید (Sign in)
  2. وارد Settings شده و بر روی گزینه‌ی iCloud کلیک کنید
  3. گزینه Password and Security را انتخاب کرده و بر روی Generate Verification Code کلیک کنید.
  4. کد تایید نمایش داده شده را در دستگاه خود (دستگاهی که مشکل Verification Failed داشت) وارد کنید تا این اخطار رفع شود.
  5. همچنین اگر از برنامه‌هایی همانند VPNs یا OpenDNS و یا Cisco Umbrella استفاده می‌کنید، این برنامه‌ها را قبل از شروع به کار به کلی پاک کنید. چرا که ممکن است این اپلیکیشن‌ها، مانع از اتصال به سرورهای اپل شوند.

برای رفع مشکل two factor authentication در اپل میتوان کار را به متخصصان سپرد.

بروکر آمارکتس Amarkets

بررسی و معرفی بروکر آمارکتس AMarkets


اولین چیزی که بایددرباره آن صحیت کنیم، اسم این بروکر است. کاربران حداقل به 3-4 اسم این بروکر را صدا می زنند. بروکر آمارکتس ، بروکر ای مارکتس، بروکر آ مارکت یا بروکر ای مارکت. هرچند که صحیحش بروکر ای مارکتس هست ولی بین کاربران ایرانی آمارکتس معروف تر هست و ما هم همین اسم معروف را استفاده می کنیم. ولی به طور کلی بدانید همه اسم های بالا اشاره به بروکر AMarkets دارند.

بروکر آمارکتس در سال 2007 میلادی تاسیس شد. دفتر این کارگزاری در جزیره سنت وینسنت ثبت شده و در کشورهای روسیه، اوکراین، انگلستان، ترکیه، قبرس، ارمنسان، تایلند، آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر دارای نمایندگی است.

رفته رفته در طی دو سال گذشته به لطف پشتیبانی فارسی قوی این بروکر و البته کمی هم بخت و اقبال، آمارکتس به یکی از گزینه های اصلی تریدرهای فارکس ایران بدل شده است. با رفتن هات فارکس از ایران، استقبال از ای مارکت رشد بیشتری پیدا کرد.

ورود به بروکر آمارکتس AMarkets

به دلیل تعدد سایت‌های جعلی و مشابه با بروکر آمارکتس و البته مشکلات داخلی ایران، بسیاری از معامله‌گران به دنبال لینک اصلی سایت آمارکتس هستند. به همین دلیل نیز در اینجا، لینک اصلی بروکر معتبر آمارکتس را در اختیار شما قرار دادیم تا به اشتباه وارد سایت‌های مشابه و یا جعلی نشوید. پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از لینک زیر، وارد سایت اصلی شده و حداقل آدرس آن را به خاطر داشته باشید.

اعتبار و رگوله بروکر آمارکتس

آمارکتس در FSA سنت وینسنت به شماره 22567 IBC 2015 ثبت شده و همچنین تحت رگولاتوری Financial Commission که یک نهاد رگولاتوری مستقل است نیز قرار دارد. کمیسیون مالی به شکایت هر یک از مشتریان آمارکتس رسیدگی کرده و پرداخت غرامت به مشتری را تا سقف 20،000 یورو در هر شکایت، ضمانت کرده است.

حقیقت این است که آمارکتس رگوله چندان معتبری ندارد. حتی اگر هم می داشت، دردی از کاربر ایرانی دوا نمی کرد. به این دلیل که رگوله های معتبر به ایرانی ها پاسخگو نیستند و برعکس، بروکرها را ملزم به قطع ارتباط با ایران می کنند. اما چیزی که در مورد اعتبار آمارکتس می توان گفت، سابقه 13 ساله این بروکر است. همچنین بیش از 2 سال است که ما با این بروکر از نزدیک همکاری داریم و شکایتی در مورد پرداخت توسط این بروکر ندیده ایم. پس اگر تصمیم گرفتید با این بروکر کار کنید نگران نباشید.

انواع حساب در بروکر ای مارکتس


ای مارکتس یا همان آمارکتس خودمان 3 نوع حساب مختلف ارائه می دهد.

  1. حساب با اسپرد ثابت
  2. حساب استاندارد
  3. حساب ECN
  4.  حساب بیتکوین


حداقل واریز اولیه برای حساب اسپرد ثابت و استاندارد 100 دلار است. برای حساب ECN حداقل 200 دلار نیاز است. حداکثر لوریج در حساب اسپرد ثابت و استاندارد 1:1000 و در ECN حداکثر 1:200 است. در جدول این مقاله، انواع حساب در بروکر آمارکتس را می بینید.

آدرس دقیق سایت فارکس چیست؟

یکی از اولین سوالاتی که در ذهن همه ایجاد میشود این است که سایت فارکس کجاست؟! این سوال واقعا سوال جالب توجهی است، اما واقعیت آن است که فارکس هیچ سایتی ندارد. فارکس در حقیقت نام یک بازار است، مثلا بازار رضای مشهد، بازار بزرگ تهران یا بازار آهن آلات یا هزاران مثال دیگر. آنچه در این بازار مهم است، قیمت‌ها و اعداد و ارقام است. همانطور که قیمت طلا و دلار در سبزه میدان تهران مشخص شده و در سایت‌ها و کانال های تلگرام تکرار می‌شود، قیمت نیز توسط بانک‌های بزرگ جهانی مشخص شده (بر اساس عرضه و تقاضا) و به همگان نمایش داده می‌شود.

همانطور که استاد تبادکانی در مقاله‌ی سایت فارکس بیان می‌کند، نباید به دنبال مکانی فیزیکی و یا یک سایت مشخص برای فارکس بود، بلکه آنچه مهم است، کانال و روش‌های امن برای اطلاع یافتن از قیمت‌های این بازار بزرگ است. بنابراین، می‌توانید به سایت بروکرها مراجعه کنید، یا وارد سایت تریدینگ ویو شوید و یا اینکه نرم‌افزار متاتریدر را نصب کنید و نهایتا اینکه قیمت‌های لحظه‌ای را در اخبار دنبال کنید.

در سایت معامله گر ایرانی، بیان شده که ورود به بازار فارکس بدون دانش، عملا اشتباه بوده و حتما باید دانش داشت. در اولین گام، معامله گر ایرانی یا همان irtrader به ماهیت و مفهوم فارکس پرداخته و اولین شبهه، یا همان سایت فارکس را بر طرف میکند، سپس تمامی آموزش های مورد نیاز برای موفقیت در این بازار را به مخاطبان خود (به صورت کاملا رایگان) آموزش میدهد.

مشکل اپل آیدی کارتی چیست؟

همانطور که میدانید، اپل آیدی امکانات خاصی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. استفاده از چندین گیگ فضای رایگان ابری در آیکلود، دانلود برنامه‌های رایگان و یا خرید اپلیکیشن از اپ استور، گیم سنتر، تماس تصویری با فیس تایم، پیامک اینترنتی با آی مسیج، پیدا کردن گوشی مفقودی، لاک کردن گوشی دزدیده شده و … همگی جزو خدماتی است که تنها با یک اپل آیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اما مشکل اینجاست که این شرکت، خدمات خود را برای ایرانیان بسته و ایرانیان نمی‌توانند به سادگی برای خود اکانت ایجاد کنند. در چنین شرایطی، ساخت اپل آیدی نیاز به دانش و تجربه دارد تا بتواند اکانتی ایجاد کرد که بدون مشکل کار کرده و صاحب خود را دچار دردسر نکند. از آنجایی که این آیدی‌ها عموما در تعداد بالا ساخته شده تا به سرعت به دست مشتریان برسد، عموما از اطلاعات تکراری و دلخواه استفاده می‌کنند. خصوصا در قسمت Security Questions (که باید از آن برای بازیابی رمز عبور استفاده کرد)، این اطلاعات دلخواه بوده و برای شخص شما ساخته نشده است. به همین جهت، همواره باید از اپل آیدی کارتی خود مراقبت کرده و تحت هیچ شرایطی آن را از دست ندهید. بهترین راهکار این است که بعد از خرید اپل آیدی نسبت به تغییر رمز، تصحیح جواب سوالات امنیتی اقدام نموده و آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا همواره به آن دسترسی داشته باشید. چرا که اگر احیانا رمز عبور و یا حتی خود اپل آیدی را فراموش کنید، امکان بازیابی آن بسیار دشوار خواهد بود. در مقاله‌ی جامع مشکل اپل ایدی کارتی به تمامی مواردی که ممکن است برای Apple ID اتفاق بیفتد، پرداخته شده است.

با تشکر از سایت نجات آیدی

مارجین کال چیست و چگونه مانع آن باید شد؟

معامله با مارجین راهی برای معامله گران با سرمایه محدود است تا بتوانند سود قابل توجه کسب کنند (اکثرا زیان قابل توجه). اگر نتوانید مفهوم مارجین را درک کنید یا ندانید هنگام مواجه شدن با مارجین کال چه کنید، قطعاً شوک به فنا رفتن حساب معاملاتی خود را تجربه خواهید کرد. در اینجا پنج روش برای جلوگیری از مارجین کال شدن ارائه شده است. اما پیش از آن می‌توانید مقاله مارجین کال چیست را مطالعه کنید که توسط استاد تبادکانی نگارش شده است.

روش های جلوگیری از مارجین کال

برای جلوگیری از مارجین کال، از سفارشات حد ضرر یا تریلینگ استاپ استفاده کنیداگر نمی دانید سفارش حد ضرر چیست ، در سراشیبی جاده ای بنام از دست دادن مقدار زیادی پول افتاده اید. در درس انواع سفارشات در فارکس حد ضرر و تریلینگ استاپ را توضیح دادیم. برای یادآوری، سفارش حد ضرر در اصل یک سفارش استاپ است که به عنوان یک سفارش پندینگ به بروکر ارسال می شود. این سفارش هنگامی فعال می شود که قیمت در خلاف جهت معامله شما حرکت کند.

به عنوان مثال، اگر معامله خرید 1 مینی لات  USD/JPY به نرخ 110.50 داشتید و حد ضرر خود را در 109.50 قرار دادید. این بدان معناست که وقتی USD / JPY تا 109.50 کاهش می یابد ، سفارش استاپ شما فعال می شود و موقعیت خرید شما بدلیل از دست دادن 100 پیپ یا 100 دلار ضرر بسته می شود.

اگر بدون سفارش حد ضرر معامله می کردید و USDJPY همچنان به سقوط خود ادامه می داد ، در یک نقطه قیمتی ، بسته به مقدار پول در حساب خود ، مارجین کال شما فعال می شد. یک سفارش حد ضرر یا تریلینگ استاپ مانع از ضرر بیشتر شما می شود ، که خود از مارجین کال شدن شما جلوگیری می کند.

 

اصول تنظیم حجم معاملات برای جلوگیری از مارجین کال

حجم معاملات خود را تقسیم کنیم و به یکباره وارد نشوید. دلیل دیگر اینکه برخی از معامله گران در نهایت مارجین کال می شوند ، قضاوت اشتباه در مورد حرکات قیمت است. به عنوان مثال، شما فکر می کنید GBP / USD بیش از حد بالا و بیش از حد سریع بالا رفته است و معتقد هستید که به هیچ وجه نمی تواند بالاتر برود ، بنابراین یک پوزیشن بزرگ فروش باز می کنید.

این نوع معامله از نوع اعتماد به نفس کاذب! احتمال ایجاد مارجین کال را افزایش می دهد. برای جلوگیری از آن ، یک روش تقسیم حجم معاملات وجود دارد که به آن “مقیاس گذاری” نیز می گویند. به جای اینکه بلافاصله 4 مینی لات معامله کنید، با 1 مینی لات شروع کنید. سپس هنگامی که قیمت به نفع شما حرکت کرد، معامله را اضافه یا وزن آن را زیاد کنید.

در حالی که به افزودن معامله های جدید ادامه می دهید، می توانید برای کاهش ضررهای احتمالی یا حتی قفل کردن سود، جابجا کردن حد ضرر ها در معامله های قبلی را شروع کنید. تناسب گذاری معاملات می تواند به شما کمک کند هنگامی که همه معامله ها را ترکیب می کنید با ریسک صفر سود خود را بزرگ کنید.

گرچه این معمولاً به این معنی است که شما باید سرمایه بیشتری را به جهت نیاز مارجین بیشتر اختصاص دهید، تناسب گذاری در ترید ها در سطوح مختلف قیمتی و استفاده از سطوح مختلف حد ضرر به این معنی است که ریسک ضرر شما در این معامله، پخش شده است که خود احتمال مارجین کال را کاهش می دهد (در مقایسه با وقتی یکباره یک معامله بزرگ باز می کنیم.)

با تشکر از سایت معامله گر ایرانی

بهترین مرکز ایمپلنت در غرب تهران

اصولا هنگامیکه صحبت از بهترین‌ها به میان می‌آید، باید بدانیم که در خصوص چه چیزی صحبت می‌کنیم. بهترین بودن ساده نیست، شاید هیچکس نتواند به عنوان بهترین متخصص در نزد همگان شناخته شده و همواره کسانی باشند که نظر متفاوتی نسبت به اکثریت جامعه داشته باشند. در این مقاله قصد دارم تا در خصوص بهترین مرکز دندانپزشکی غرب تهران با توجه به نکات زیر صحبت کنیم:

  • کیفیت مواد مصرفی
  • تجربه دندانپزشک
  • برخورد محترمانه کادر مطب
  • قیمت مناسب
  • وقت دهی حرفه‌ای
  • کمترین درد و بیشترین آرامش در حین انجام کار

همانطور که احتمالا میدانید، خدمات دندانپزشکی عموما گران هستند. این گران بودن به سه دلیل اصلی اتفاق می‌افتد. اول اینکه مواد و متریال مصرفی (عموما وارداتی) بسیار گران هستند و بعضا قیمت‌های عجیب و غریبی دارند. دوم اینکه گاهی مطب، تعرفه‌های نسبتا سنگینی برای هر یک از خدمات اعمال کرده و نهایتا هم اینکه ممکن است گران بودن، بخاطر کیفیت و سابقه‌ی کار دندانپزشک باشد. به همین جهت، ارزان بودن، نباید دلیلی برای ارزیابی خدمات دندانپزشکی باشد.

چه بسا که مطبی از مواد و متریال چینی استفاده کرده که قیمت آن‌ها بسیار پایین باشد، اما دستمزد خود را بالاتر در نظر گرفته و نهایتا تنها کسی که متضرر می‌شود، مراجع باشد. پس پیش از بررسی قیمت‌ها، ابتدا مطمئن شوید که کیفیت و سابقه‌ی کار دکتر، کاملا مورد تایید شما باشد.

باتجربه‌ترین دندانپزشک غرب تهران

قطعا تعداد دکترهای متبحر و کاردرست در تهران کم نیست. اما یکی از بهترین دندانپزشک‌هایی که تا کنون با آن‌ها برخورد داشته‌ام، دکتر محمد مهدی گرجی بوده است. ایشان در مرکز دندانپزشکی درفام فعال بوده و بیش از 15 سال سابقه‌ی فعالیت حرفه‌ای دارند. اگر طرف قرارداد بیمه‌های همچون SOS باشید، حتما در سایت آن‌ها مشاهده کرده‌اید که جناب دکتر محمد مهدی گرجی، یکی از دندانپزشکانی است که اکثر مراجعان، نمره‌ی بالایی به ایشان داده‌اند و ایشان را توصیه کرده‌اند.

بهترین مرکز ایمپلنت تهران

آقای دکتر گرجی، نزدیک به 10 سال است که کاشت دندان و ایمپلنت را نیز در کنار سایر خدمات تخصصی خود ارائه می‌دهد. آنچه که در ایشان منحصر به فرد است، بدون درد بودن تمامی مراحل کاشت دندان در این مرکز دندانپزشکی است. اکثر مراجعان به ایشان، نه تنها مجددا برای انجام ایمپلنت‌های دیگر تشریف آورده‌اند، بلکه در بین اقوام و آشنایان خود نیز از کیفیت کار ایشان تعریف کرده‌اند. تقریبا تمامی مراجعات به مرکز دندانپزشکی درفام، یا مراجعان تکراری است (که پیشتر کیفیت کار را بررسی کرده‌اند) و یا از آشنایان مراجعان قبلی است.

به همین دلیل نیز، در این مقاله سعی کردم تا مرکز دندانپزشکی درفام را برای انجام کاشت دندان و یا همان ایمپلنت معرفی کنم. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این مرکز، استفاده از سامانه‌ی نوبت دهی آنلاین بوده و بنابراین، مخاطبان هرگز معطل کاری نخواهند شد. ما خودمان در هر زمانی که مناسب باشد، نوبت خود را گرفته و در سر ساعت نیز کار شروع خواهد شد.

البته هیچکس نمیتواند مستقیم برای انجام کاری وقت بگیرد، بلکه همانند تمامی مطب‌های دیگر ابتدا باید برای ویزیت اولیه (بررسی کلی دهان و دندان و تعیین پروسه درمان)، به مرکز مراجعه کرده و سپس اقدام به دریافت نوبت نماید.