Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

تمامی مفاهیم مارجین چیست به صورت حاضر و آماده برای شما

در ادامه مقالات آموزش فارکس قصد داریم به اصطلاحات معامله مارجین در متاتریدر بپردازیم. به عنوان مثال به این سوال که مارجین چیست پاسخ خواهیم داد و اصطلاحات بیشتری را بررسی خواهیم کرد. حال که در دنیای معاملات مارجین شیرجه زده اید ، بد نیست یک زبان بکلی جدید را یاد گرفته تا بفهمید اوضاع حقیقتاً از چه قرار است. همچون هر حوزه تخصصی دیگر ، معاملات فارکس نیز واژگان و اصطلاحات خاص خود را دارد. در این مقاله مختصری از رایج ترین اصطلاحاتی که ممکن است در نرم افزار معاملاتی (متاتریدر 4 و 5) خود مشاهده کنید ارائه می شود. در ابتدا به سراغ سوال اصلی یعنی مارجین چیست خواهیم رفت.

 

مارجین چیست (Margin) ؟

مارجین، مقدار پولی است که باید در پلتفرم معاملاتی خود سپرده گذاری کنید تا  قادر به سفارش گذاری و حفظ پوزیشن خود در بازار فارکس باشید. از مارجین به عنوان وثیقه ای استفاده می شود تا کارگزار اطمینان حاصل کند که شما می توانید ضرر احتمالی ناشی از پوزیشن های خود را پوشش دهید. ضرر و زیان شما در معاملات فارکس نمی تواند بیش از مقدار مارجین حساب شما باشد. به عنوان مثال اگر شما 1000 دلار حساب معاملاتی خود را شارژ کرده باشید و هیچ معامله ای نیز انجام نداده باشید مارجین شما 1000 دلار است.

نیاز مارجین (Margin Requirement)

نیاز مارجین ، مقدار مارجین مورد نیاز برای بازکردن معامله است که به صورت درصدی (?) از اندازه “واقعی معامله” ای که می خواهید باز کنید بیان می شود. مثلا گفته می شود نایز مارجینی 1% ، 2% ، 3% یا 10% است به این معنی که شما باید مثلا 1% از کل حجم معامله واقعی را به عنوان مارجین در حساب خود داشته باشید

 

مارجین مورد نیاز (Required Margin)

مارجین مورد نیاز، پولی است که هنگام باز کردن معامله کنار گذاشته شده و “قفل” می شود. در واقع این همان چیزی است که به اختصار به آن مارجین می گوییم. به عنوان مثال ، اگر یک پوزیشن 10،000 دلاری (مینی لات) ، با نیاز مارجین 2? (یا لورج 50: 1) باز کنید ، در طول این معامله مبلغ 200 دلار “قفل” می شود. تا زمانی که این معامله باز باشد نمی توان از این 200 دلار برای باز کردن موقعیت های دیگر استفاده کرد. با بسته شدن معامله ، این 200 دلار مارجین “آزاد” می شود. اگر نیاز به آموزش های کاربردی در مبحث مارجین چیست دارید، این مقاله را بخوانید.

گام اول: انتخاب بروکر گام دوم: ایجاد حاشیه امن

چطور ممکن است اولین قدم را اشتباه برداشت و باز هم به مقصد رسید؟ اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست. تا انسان بوده و هست، اولین انتخاب ما، سرنوشت کسب و کار یا حتی زندگیمان را مشخص میکند. در بازار فارکس نیز داستان همین است. شما آموزش ها را دیده اید، سرمایه اولیه لازم را دارید، سیگنال های معتبری به دستتان میرسد که کاملا قابل اعتماد است و ... خلاصه همه چیز آماده است برای پرش در درون استخر. اما تا به حال فکر کرده اید که بروکر چه نقش پررنگ و مهمی در فعالیت شما دارد؟! یا نه؟! فقط چون شنیده اید که فلان بروکر بونوس خوبی دارد، یا از متاتریدر 5 پشتیبانی میکند یا پشتیبانی 24 ساعته فارسی زبان دارد، تصمیم گرفته اید در همان بروکر افتتاح حساب کنید؟!


اگر این کار را کرده اید، برگردید و جمله اول را مجددا بخوانید. چطور ممکن است که اولین قدم را اشتباه برداشت و باز هم به مقصد رسید؟! کمی تامل کنید، نفسی بکشید و مجددا فرضیه و اساس انتخاب بروکر خود را مرور کنید. با چه مبنا و منطقی تصمیم به افتتاح حساب گرفته اید؟ چون اسپرد کمی دارد؟ خب همه در حال رقابت بر سر کم کردن اسپردها هستند. چون کمیسیون نمیگرد؟! آیا این کافی است؟! چون نرخ بهره نداشته و حساب کاملا اسلامی ارائه میکند؟؟! همین؟!!؟


این ها کافی نیستند. حتی اگر بهترین دوستتان به شما گفت که من 15 سال است که با این بروکر کار میکنم و کارشان حرف ندارد، باز هم این کافی نیست. سرمایه ی شما، برای شماست. استراتژی شما، خاص شماست. ریسک پذیری شما هم خاص خودتان است. پس بروکرتان هم باید خاص شما باشد نه فقط توصیه ای از دوست شما! اصلا به این سوال پاسخ دهید که چند بروکر در ایران فعالند؟ چند بروکر علاوه بر ایران، در کشورهای دیگر (مثلا امارات) فعالند؟ کدام بروکر، دفتر شیک و مجهزی در دل اروپا دارد؟! کدام بروکر در آمریکا هم فعالیت میکند؟ دیدید! نمیدانید!


صرفا میدانید که این بروکر خوب است، چون دیگران توصیه کرده اند. چون اسپرد فیکس با 10 پیپ دارد. اما قدم اول را محکم بردارید. هر بروکری، سیاست های خاص خود را داشته و نتیجتا هم خدماتی که میدهد، مناسب بعضی از تریدرها است (نه همه و خصوصا شما). با کسانیکه متخصص انتخاب بروکر هستند مشورت کنید تا دقیقا بروکری را انتخاب کرده که مناسب کار شما باشد. اگر از بورس ایران تجربه کسب کردید و میخواهید وارد بازارهای جهانی شوید، چرا سراغ سهام های معتبر و بین المللی همچون اپل، مایکروسافت، تسلا، گوگل و ... نروید؟! اما کدام بروکر سبد سهام بزرگتری دارد؟


اگر به کریپتوعلاقه دارید، چرا سراغ بروکری با سبد متنوعتر نمی روید؟! برای شما کافیست که فقط پنج رمزارز شناخته شده را معامله کنید؟! قطعا نه. دوست دارید که تنوع سبد رمزارزهای شما همانند بایننس، گسترده باشد. پس منتظر چه چیزی هستید؟! با یک کارشناس خبره مشورت کنید. کسی که 15 سال در این بازار فعالیت کرده و هیچ بروکری را به عنوان بهترین بروکر معرفی نمیکند. بلکه بهترین بروکر را بر مبنای نیاز شما، انتخاب میکند. اگر میخواهید قدم اول را درست بردارید، پس در انتخاب بروکر شتابزده نباشید! همین!

شرح کامل بونوس های استثنایی روبوفارکس

واریز و برداشت بدون کمیسیون

احتمالا روبوفارکس تنها بروکری است که با ایران کار می‌کند و از امکان برداشت لحظه‌ای وبمانی برخوردار است. یعنی به محض اینکه شما درخواست برداشت خود را ثبت کنید پول به حسابتان واریز می‌شوید. در برخی بروکرها برداشت تا چند روز زمان ‌می‌برد.

سرور مجازی رایگان

یکی دیگر از مزایا روبوفاکرس سرور مجازی (VPS) رایگان است. اگر شما یک حساب معاملاتی با ۳۰۰ دلار داشته باشید و هر ماه سه لات معامله کنید میتوانید همیشه از یک سرور مجازی پرسرعت رایگان بهره ببرید و از هزینه‌های ماهانه سرور مجازی خلاص شوید.

بونوس های روبوفارکس

بونوس خوش آمدگویی

برای شروع معاملاتتان در روبوفارکس احتیاج به سرمایه اولیه چندانی ندارید! چرا که روبوفارکس یک بونوس خوش آمدگویی ۳۰ دلاری برایتان در نظر گرفته است. با ده دلار واریز میتوانید این ۳۰ دلار را به عنوان اعتبار دریافت کنید. معمولا بروکرها برای برداشت سود حاصل از بونوس شرایط سختی را در نظر میگیرند که موجب می‌شود تریدرها از خیر خیلی از بونوس‌ها بگذرند. اما روبوفارکس به طرز خوشحال‌کننده و عجیبی تقریبا هیچ شرطی برای برداشت سود حاصل از این بونوس ندارد! ما هم اولش باور نمی‌کردیم! اما واقعا همینطور است. پس توصیه می‌کنیم این بونوس سی دلاری را از دست ندهید!

روبوفارکس علاوه بر بونوس خوش‌آمدگویی ۳۰ دلاری دو نوع بونوس دیگر هم ارائه می‌دهد.

بونوس 120 درصد Classic

با بونوس کلاسیک روبوفارکس شما می‌توانید تا ۱۲۰ درصد، واریز اولیه خود را افزایش دهید. یعنی اگر ۱۰۰ دلار واریز کنید در حساب متاتریدر ۱۲۰ دلار به آن اضافه خواهد شد. در نتیجه می‌توانید فرض کنید که شما ۲۲۰ دلار (۱۰۰ دلار دپازیت + ۱۲۰ دلار کردیت) دارید که می‌توانید از آن برای افزایش حجم معاملاتتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این بونوس غیر قابل ضرر است. یعنی در مثال قبل وقتی اکوئیتی حساب شما به ۱۲۰ دلار رسید به طور خودکار معاملات شما بسته خواهد شد و بونوس از حسابتان حذف می‌شود!

اما توجه داشته باشید که فایده این بونوس این است که شما می‌توانید سطح کال مارجین و استاپ اوت شدن خود را به صفر برسانید! این بونوس قابل برداشت هم هست. به شرطی به اندازه (بونوس/۲) لات معامله کنید! به عنوان مثال اگر ۱۲۰ دلار بونوس دریافت کرده‌اید می‌توانید با ۶۰ لات معامله این ۱۲۰ دلار را برداشت کنید.قوانین بونوس رایگان به همراه جزئیات آن در مقاله‌ی دیگری از ایران بروکر برای شما آماده شده است.

بونوس ۶۰ درصد Profit Share

با این بونوس می‌توانید تا ۶۰ درصد واریز اولیه خود را افزایش دهید. تفاوت و مزیت آن نسبت به بونوس قبلی این است که این بونوس قابل ضرر است. یعنی اگر برای مثال ۱۰۰۰ دلار واریز کنید، موجودی شما ۱۶۰۰ دلار خواهد بود و بعد از رسیدن اکوئیتی به ۶۰۰ معاملات ما بسته نخواهد شد. در این بونوس بروکر در سودی که شما می‌کنید شریک خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما ۱۰۰۰ دلار واریز کنید و ۵۰ درصد (۵۰۰ دلار) بونوس دریافت کنید در مجموع ۱۵۰۰ دلار موجودی خواهید داشت که دو سوم آن اصل پولتان و یک سوم آن بونوس بروکر است. حال برای مثال اگر ۳۰۰ دلار سود کنید و موجودی خود را به ۱۸۰۰ دلار برسانید، دو سوم آن سود (۲۰۰ دلار) از آن شماست و ۱۰۰ دلار به بروکر خواهد رسید. قوانین و جزئیات کامل این بونوس روبوفارکس را بهتر بدانید

جمع بندی و ارزیابی نهایی روبوفارکس - 2021 میلادی

بروکر روبوفارکس یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین بروکرهایی است که با ایران کار می‌کند. روبوفارکس به اندازه کافی امن است و شما می‌توانید به راحتی از طریق لینک زیر حساب معاملاتی خود را در روبوفارکس افتتاح نمایید و معاملات خود را آغاز کنید. ما به طور کاملا رایگان و اصولی فارکس را از صفر آموزش می‌دهیم. پیشنهاد میکنیم در ابتدای کار از ۳۰ دلار بونوس خوش‌آمدگویی روبوفارکس بهره ببرید و همزمان آموزش‌های ما را نیز دنبال نمایید. وقتی به اندازه کافی تجربه کسب کردید سرمایه خود را وارد بازار کنید.

قانون افزایش قد بعد از بسته شدن صفحات رشد چیست؟

آیا افزایش قد بعد از سن رشد برای همه امکان پذیر است؟

مطالعات در سطح جهانی نشان داده است که رشد انسان بین سنین 18 الی 20 سالگی تقریبا متوقف می‌شود. دلیل این امر، توقف صفحات رشد یا همان growth plateها بوده که در دو سر استخوان‌ها قرار گرفته‌اند. در سنین بلوغ، هورمون‌های در بدن ترشح شده که باعث می‌شود این صفحات رشد سفت شده یا اصطلاحا بسته شوند. با بسته شدن این صفحات، دو سر استخوان‌ها ثابت شده و نتیجتا افزایش قد بعد از سن رشد متوقف می‌شود. این اتفاق در سن 16 سالگی بانوان و بین 14 الی 19 سالگی آقایان اتفاق می‌افتد.

فعالیت‌هایی که ما در طول روز انجام می‌دهیم، غضروف‌ها و مایعات بین دیسک‌های ستون فقرات را تحریک کرده و باعث کوتاه شدن نسبی قد (تقریبا یک و نیم سانت) می‌شود. متخصصان از همین تغییرات استفاده کردند تا روشی را برای افزایش قد در بزرگسالی ارائه دهند. مطالعات نشان داده که علی‌رغم بسته شدن صفحات رشد پس از به بلوغ رسیدن، همچنان می‌توان بلندی افراد را تا حدی افزایش داد.

بنابراین، افزایش قد بعد از سن رشد برای همه‌ی افراد ممکن است، اما میزان این تغییر بین افراد، مختلف است.

تاثیر ورزش های سنگین بر قامت چیست؟

یکی از باورهای غلط بین اکثر مردم دنیا این است که اگر فرزندان در سنین رشد، ورزش‌های سنگین (همانند وزنه برداری) را دنبال کنند، احتمالا رشد قدی آن‌ها متوقف شود. اما مطالعات نشان داده که دنبال کردن ورزش، نه تنها باعث کوتاهی قامت نشده، بلکه در صورت انجام صحیح آن، به رشد بدنی کودکان و نوجوانان کمک خواهد کرد. البته باید به این نکته دقت کرد که صفحات رشد پیش از رسیدن به بلوغ، از جنس غضروف بوده و احتمال صدمه‌دیدگی آن‌ها ،بیشتر از استخوان است. اما به صورت کلی می‌توان گفت که ورزش‌های سنگین (مخصوصا وزنه برداری)، اثری بر افزایش یا کاهش قد کودکان و نوجوانان نخواهند داشت.

بهترین زمان برای افزایش قد

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، افزایش قد بعد از سن رشد بسیار دشوارتر از قبل از بلوغ است. بنابراین، بهترین زمان برای افزایش قد، در سنین نوجوانی است. تغذیه و فعالیت، مهمترین عوامل تعیین قد نهایی افراد هستند. به این نکته دقت کنید که تغذیه‌ی مناسب، به معنای دریافت مقادیر صحیح ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین، لزوما سیر بودن، به معنای تغذیه‌ی صحیح نیست.

در زندگی‌های مدرن، اکثر افراد دچار ضعف مواد مغذی، خصوصا ویتامین D و کلسیوم هستند. صفحات رشد و استخوان‌ها، به این دو ماده‌ی مغذی به شدت وابسته بوده و متخصصان توصیه می‌کنند که با مصرف میوه و سبزیجات به رشد خود کمک کنید.

در کنار این دو ماده‌ی مغذی، پروتئین نیز برای سلامت استخوان‌ها مفید است. تحقیقات نشان داده که مصرف 20 گرم پروتئین در هر وعده، به استحکام استخوان و ستون فقرات کمک می‌کند.

روش جدید برای لاغری بدون رژیم - چاقی را بدون رنج ترک کنید

یکی از موانعی که بر سر اکثر افراد چاق است، کمتر غذا خوردن یا خودداری کردن از غذاهای متنوع و در کل، منحصر شدن به رژیم غذایی خاص است. این کار باعث شده که افراد، تمایلی به کاهش وزن نداشته و در عوض به دنبال راهی برای لاغری بدون رژیم باشند. هر کسی که برای مدتی چاقی را تجربه کرده باشد، محال است سختی رژیم های غذایی را فراموش کرده باشد. به همین جهت نیز در این مقاله، به بررسی روش های لاغری بدون رژیم میپردازیم، بلکه بتوانیم مسیر جدیدی را پیش روی شما قرار دهیم.


انواع رژیم ها

در حال حاضر، بیش از 52 نوع رژیم غذایی ارائه شده که رعایت کردن همه‌ی آن‌ها بسیار دشوار است. در بعضی رژیم‌ها کربوهیدرات به کلی حذف شده، در بعضی از آن‌ها، لبنیات حذف شده، در بعضی هیچگونه چربی نباید مصرف شود و ... هر کدام از این رژیم‌ها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود داشته و نمی‌توان آن‌ها را به کلی رد یا تایید کرد. با این حال، روش مناسبی برای کاهش وزن نبوده و عملا باید به دنبال لاغری بدون رژیم بود.
در لاغری بدون رژیم فرد باید ابتدا لایف استایل خود را به کلی تغییر دهد. این تغییر شامل تمام آن چیزی است که در اطراف ما وجود دارد. برای مثال، خوراکی هایی که روی میز یا داخل کابینت هستند، غذاهای آماده ای که در فریزر گذاشته شده اند، انتخاب راه پله به جای آسانسور، انتخاب پیاده روی به جای تاکسی و ... با تغییر در لایف استایل و رعایت بعضی از نکات، امکان رسیدن به تناسب اندام، بدون رژیم غذایی سفت و سخت وجود دارد.
 
در متدها مدرن لاغری بدون رژیم هیچ چیز نباید از سبدغذایی فرد حذف شود. دلیل آن نیز ایجاد احساس قحطی در افراد بوده که عموما باعث بازگشت به حالت قبلی (چاقی) میشود. در این متدها، همه چیز مصرف شده و فقط و فقط، سعی بر مصرف کنترل شده مواد غذایی است. در این متدها، حتی خبری از کالری شماری و ... که خود نیز یکی از زجرهای بزرگ برای افراد با اراده است، نبوده و فقط تمرکز بر کنترل ذهن و بدن است. برای اطلاعات کامل از لاغری بدون رژیم می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

قوانین تست کرونا پیش از پرواز

تست کرونا برای امارات ایرلاین

خطوط هوایی امارات نیز در داخل ایران طرفداران بسیاری داشته و روزانه چندین پرواز از فرودگاه‌های ایران عازم این کشور می‌شود. امارات متحده عربی نیز همانند قطر، کاملا تابع قوانین بین‌المللی بوده و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی را جدی می‌گیرد. بنابراین، مسافرانی که عازم این کشور هستند و یا از طریق این کشور قصد مسافرت به سایر کشورها را دارند، حتما باید تست کرونا را انجام داده و به همراه برگه‌ی آزمایش (با پاسخ منفی)، وارد فرودگاه شوند. امارات متحده عربی و هواپیمایی امارات، تست کرونایی که تا نهایتا 96 ساعت قبل از پرواز انجام شده باشد را معتبر دانسته، در غیر این صورت، اجازه‌ی سوار شدن فرد به هواپیما را نخواهد داد.

در کنار تست کرونا، مسافرانی که عازم امارات متحده عربی هستند باید فرم سلامت و همچنین تعهدنامه‌ی قرنطینه را نیز تکمیل کرده و تحویل دهند. تست کرونا برای پرواز به امارات باید تنها در آزمایشگاه‌هایی انجام شود که مورد تایید وزارت بهداشت امارات متحده عربی باشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم پیش از هر کاری و خصوصا قبل از مراجعه به آزمایشگاه، در خصوص تست کرونا برای پرواز اطلاعات لازم را کسب نمایید.

الزامات تست کرونا برای پرواز به ترکیه

تست کرونا برای ترکیش ایرلاین

در سال گذشته (1399)، اجباری بودن تست کرونا برای پرواز به ترکیه برداشته شد و به همین دلیل نیز افراد می‌توانند مطابق روال قبلی و بدون داشتن برگه‌ی آزمایش، عازم این کشور شوند. شایان ذکر است که اگر مسافر قصد عبور از ترکیه به مقصد دیگری داشته باشد، ارائه‌ی برگه‌ی آزمایش الزامی بوده و بهتر است پیشاز شروع سفر، این آزمایش را انجام دهد. از آنجاییکه ممکن است قوانین و الزامات سفر به ترکیه در مناسبت‌های مختلف تغییر کند، بهتر است پیش از سفر به این کشور، ابتدا با مشاوران نرسینو صحبت کرده و از آخرین اخبار مطلع شوید.

تست کرونا در فرودگاه استانبول انجام شده و پاسخ آن در مدت 24 ساعت مشخص خواهد شد. در صورتیکه جواب آزمایش مسافر ترکیه در داخل این کشور مثبت شود، مسافر باید با هزینه‌های شخصی، مدت 14 روز را در قرنطینه سپری کند.

آزمایش کرونا برای سفرهای داخلی

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نموده که مسافرانی که قصد سفرهای داخلی دارند، فعلا نیازی به ارائه‌ی برگه‌ی آزمایش نداشته و می‌توانند در هر زمان، به شهرهای ایران سفر کنند. با این حال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از پوشیدن ماسک اجباری است. همچنین، استفاده از شیلد و دستکش و به همراه داشتن محلول‌های ضدعفونی کننده، توصیه شده است.

قوانین کلی برای پرواز های خارجی

در حال حاضر، اکثر خطوط هواپیمایی دنیا، از پذیرش مسافرانی که تست کرونا برای پرواز انجام نداده باشند، خودداری می‌کنند. بعضی از کشورها، زمان تست را نهایتا 72 ساعت قبل از پرواز و بعضی نیز نهایتا تا 96 ساعت قبل اعلام کرده‌اند. در صورتیکه مسافرت در زمانی کمتر از 14 روز انجام شود (مسافر قصد بازگشت به کشور را داشته باشد)، انجام تست مجدد ضروری نخواهد بود. در غیر این صورت، فرد باید مجددا تست PCR کرونا برای پرواز را انجام داده و برگه‌ی آزمایش خود را برای سوار هواپیما شدن، به همراه داشته باشد.

اولین گام برای ورود به بازار فارکس

اگر در اینترنت آموزش فارکس را جستجو کنید، خواهید دید که سایت‌های متعددی، آموزش های مختلفی درباره بازار فارکس ارائه کرده‌اند. تعداد زیادی از این سایتها آموزش فارکس را رایگان در اختیار شما قرار داده و تعداد زیادی نیز برای آموزش، از شما هزینه دریافت خواهند کرد. اما از نظر ما، یک آموزش خوب فارکس باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. شما به بهترین آموزش بازار فارکس در این سایت بصورت کاملا رایگان دسترسی خواهید داشت. نیازی به هزینه کردن نیست، با ما همراه باشید تا بهترین آموزش فارکس از مراحل مقدماتی تا سطوح کاملا پیشرفته را به صورت کاملا حرفه‌ای و با رعایت تمامی متدهای نوین آموزشی دریافت کنید.

آموزش بازار فارکس به زبان ساده

و در عین حال، جامع

بازار فارکس بسیار بزرگ بوده که ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد. اگرچه در ابتدا ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما در حقیقت به هیچ عنوان بازار پیچیده‌ای نیست. شرط آنکه پس از ورود به این دنیای جدید و جذاب، سردرگم نشده و مستقیما به سمت هدفتان حرکت کنید، یادگیری صحیح و اصولی مفاهیم، شناخت ابزارها، تدوین استراتژی معاملاتی و صد البته انتخاب درست بروکر است. تمامی این موارد جزو سرفصل‌های دوره رایگان آموزش بازار فارکس بوده و گام به گام همه‌ی آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

آموزش مفهومی و تصویری بازار فارکس

طبیعتا هرچقدر که محتوای آموزشی به همراه مثال و تصویر باشد، یادگیری مطالب راحت‌تر خواهد بود. ما در تجارت فارکس، تمامی محتواهای آموزشی را به همراه تصاویر ارائه می‌کنیم تا زمان یادگیری معامله‌گران تازه وارد، به حداقل برسد. آموزش‌های سرمایه گذاری در بازارهای جهانی به صورت مفهومی بوده تا قبل از هر چیزی، با چارچوب و اصول بنیادین آشنا شوید. هنگامیکه این مفاهیم را یاد بگیرید، نصف مسیر را رفته‌اید.

به روز و مدرن

و صد البته جذاب

اگرچه ممکن است مفاهیم و بنیاد اصلی بازارهای جهانی تغییر نکند، اما با گسترش علم و رونمایی از ابزارهای جدید، راه برای کسب سود بیشتر از هر معامله باز می‌شود. برای مثال، اندیکاتورهای جدیدی ممکن است در دسترس معامله‌گران قرار گیرد که حاشیه‌ی سود آن‌ها را چند برابر کند. بنابراین، مجموعه‌ای که قصد آموزش بازار فارکس را دارد، باید همواره دانش خود را به روز نگهداشته تا بتواند دوره‌ی آموزشی جامعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. به همین جهت است که ما در تجارت‌فارکس، همه روزه در حال بررسی محتواهای آموزشی خود هستیم.

سرمایه گذاری نه تنها ریسک‌های متعددی به همراه دارد، بلکه ماهیت آن بسیار خشک و خسته کننده است، به همین دلیل نیز ما سعی می‌کنیم تا آموزش های رایگان ارائه شده برای بازار فارکس جذاب باشند تا نه تنها مانع از خستگی شما شده، بلکه انرژی و انگیزه‌ی شما را برای کسب سود از بازارهای جهانی، بیشتر کند.

آموزش نوآورانه بورس فارکس

بورس فارکس یک بازار گسترده بوده و آنچه ما تا کنون در سایت‌ها مشاهده کردیم، یک‌سری آموزش‌های تکراری است که از قدیم وجود داشته. ما بر این باوریم که باید بهترین آموزش را برای کاربران فارسی زبان آماده کنیم، از این رو تیم تجارت‌فارکس، همواره با بررسی سایت‌ها و سورس‌های مرجع آموزشی انگلیسی زبان و با ترجمه و بهینه سازی آموزش‌های آنها، متدهای نوین و جدیدترین مطالب کاربردی را برای شما فراهم کنیم. حتی مهم نیست شما در کدام شهر یا در کدام کشور هستید، اگر پارسی زبان هستید و به سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی علاقه دارید، این آموزش‌ها برای شما کاملا کاربردی خواهد بود.

آموزش بازار فارکس در ایران

یکی از تلاش‌های اصلی تجارت‌فارکس، ایجاد فرصت برابر در تمامی مناطق ایران است. فارغ از اینکه ساکن تهران باشید یا هر شهر دیگر، آموزش‌های ما برای ورود به این بازار، آموزش بازار فارکس را کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. ما تا کنون در بسیاری از شهرهای ایران، فعال بوده و معامله‌گران قدرتمندی را در شهرهای مختلف ایران و در کشورهای پارسی‌زبان دیگر، تربیت کرده‌ایم.

اولین گام برای ورود به بازار فارکس

اگر در اینترنت آموزش فارکس را جستجو کنید، خواهید دید که سایت‌های متعددی، آموزش های مختلفی درباره بازار فارکس ارائه کرده‌اند. تعداد زیادی از این سایتها آموزش فارکس را رایگان در اختیار شما قرار داده و تعداد زیادی نیز برای آموزش، از شما هزینه دریافت خواهند کرد. اما از نظر ما، یک آموزش خوب فارکس باید ویژگی‌هایی را داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. شما به بهترین آموزش بازار فارکس در این سایت بصورت کاملا رایگان دسترسی خواهید داشت. نیازی به هزینه کردن نیست، با ما همراه باشید تا بهترین آموزش فارکس از مراحل مقدماتی تا سطوح کاملا پیشرفته را به صورت کاملا حرفه‌ای و با رعایت تمامی متدهای نوین آموزشی دریافت کنید.

آموزش بازار فارکس به زبان ساده

و در عین حال، جامع

بازار فارکس بسیار بزرگ بوده که ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد. اگرچه در ابتدا ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد، اما در حقیقت به هیچ عنوان بازار پیچیده‌ای نیست. شرط آنکه پس از ورود به این دنیای جدید و جذاب، سردرگم نشده و مستقیما به سمت هدفتان حرکت کنید، یادگیری صحیح و اصولی مفاهیم، شناخت ابزارها، تدوین استراتژی معاملاتی و صد البته انتخاب درست بروکر است. تمامی این موارد جزو سرفصل‌های دوره رایگان آموزش بازار فارکس بوده و گام به گام همه‌ی آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

آموزش مفهومی و تصویری بازار فارکس

طبیعتا هرچقدر که محتوای آموزشی به همراه مثال و تصویر باشد، یادگیری مطالب راحت‌تر خواهد بود. ما در تجارت فارکس، تمامی محتواهای آموزشی را به همراه تصاویر ارائه می‌کنیم تا زمان یادگیری معامله‌گران تازه وارد، به حداقل برسد. آموزش‌های سرمایه گذاری در بازارهای جهانی به صورت مفهومی بوده تا قبل از هر چیزی، با چارچوب و اصول بنیادین آشنا شوید. هنگامیکه این مفاهیم را یاد بگیرید، نصف مسیر را رفته‌اید.

به روز و مدرن

و صد البته جذاب

اگرچه ممکن است مفاهیم و بنیاد اصلی بازارهای جهانی تغییر نکند، اما با گسترش علم و رونمایی از ابزارهای جدید، راه برای کسب سود بیشتر از هر معامله باز می‌شود. برای مثال، اندیکاتورهای جدیدی ممکن است در دسترس معامله‌گران قرار گیرد که حاشیه‌ی سود آن‌ها را چند برابر کند. بنابراین، مجموعه‌ای که قصد آموزش بازار فارکس را دارد، باید همواره دانش خود را به روز نگهداشته تا بتواند دوره‌ی آموزشی جامعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. به همین جهت است که ما در تجارت‌فارکس، همه روزه در حال بررسی محتواهای آموزشی خود هستیم.

سرمایه گذاری نه تنها ریسک‌های متعددی به همراه دارد، بلکه ماهیت آن بسیار خشک و خسته کننده است، به همین دلیل نیز ما سعی می‌کنیم تا آموزش های رایگان ارائه شده برای بازار فارکس جذاب باشند تا نه تنها مانع از خستگی شما شده، بلکه انرژی و انگیزه‌ی شما را برای کسب سود از بازارهای جهانی، بیشتر کند.

آموزش نوآورانه بورس فارکس

بورس فارکس یک بازار گسترده بوده و آنچه ما تا کنون در سایت‌ها مشاهده کردیم، یک‌سری آموزش‌های تکراری است که از قدیم وجود داشته. ما بر این باوریم که باید بهترین آموزش را برای کاربران فارسی زبان آماده کنیم، از این رو تیم تجارت‌فارکس، همواره با بررسی سایت‌ها و سورس‌های مرجع آموزشی انگلیسی زبان و با ترجمه و بهینه سازی آموزش‌های آنها، متدهای نوین و جدیدترین مطالب کاربردی را برای شما فراهم کنیم. حتی مهم نیست شما در کدام شهر یا در کدام کشور هستید، اگر پارسی زبان هستید و به سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی علاقه دارید، این آموزش‌ها برای شما کاملا کاربردی خواهد بود.

آموزش بازار فارکس در ایران

یکی از تلاش‌های اصلی تجارت‌فارکس، ایجاد فرصت برابر در تمامی مناطق ایران است. فارغ از اینکه ساکن تهران باشید یا هر شهر دیگر، آموزش‌های ما برای ورود به این بازار، آموزش بازار فارکس را کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. ما تا کنون در بسیاری از شهرهای ایران، فعال بوده و معامله‌گران قدرتمندی را در شهرهای مختلف ایران و در کشورهای پارسی‌زبان دیگر، تربیت کرده‌ایم.

اکسپرت چه بوده و کاربرد اصلی در آن برای تریدرها چیست

اکسپرت فارکس در حقیقت رباتهای معامله گر کد نویسی شده ای هستند که به سادگی و در کمال دقت، هر آنچه بر عهده آنها گذاشته شده است را انجام می‌دهند. از آنجایی که این ربات‌ها بدون هیچ دخالت انسانی کار خود را پیش برده، هیچگونه خطایی در کار آن‌ها وجود ندارد.اکسپرتهای فارکس انواع مختلفی دارند، بعنوان مثال اکسپرت مارتینگل – اکسپرت اسکالپر – اکسپرت آنتی مارتینگل . اکسپرت اندیکاتوری – اکسپرت معادله ای – اکسپرت بر پایه استراژی و ده‌ها و صدها نوع دیگر اکسپرت فارکس. ما تمام تلاشمان بر این است تا بهترین اکسپرتهای فارکس را پس از بررسی و تایید، کدنویسی کرده و کاملا رایگان برای دانلود در اختیار معامله گران ایرانی قرار دهیم. تمامی اکسپرت‌های ارائه شده به همراه فایل آموزشی بوده تا به آسانی مورد استفاده قرار گیرند.

انواع اکسپرت فارکس

اگر به دنبال انتخاب بهترین اکسپرت فارکس هستید، حتما می‌بایست با انواع اکسپرتهای فارکس آشنا شوید. برای اکسپرتهای فارکس دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه، هر یک از آن‌ها بررسی خواهیم کرد. در دسته‌بندی اول، اکسپرت‌ها به دو بخش اتوتریدینگ و مدیریتی تقسیم بندی شده و در دسته بندی دوم، به چهار بخش یعنی اندیکاتوری، غیر اندیکاتور، مارتینگل و آنتی مارتینگ تقسیم می‌شوند. هر چهار بخش، در ادامه توضیح داده خواهند شد.

اکسپرت های اتوتریدینگ

اکسپرت‌های اتوتریدینگ، علاوه بر تحلیل و پردازشی که انجام می‌دهند، وظیفه معاملاتی نیز را بر عهده می‌گیرند. این بدان معنا است همانند یک انسان، اقدام به خرید یا فروش کرده و یا معاملات باز را مدیریت می‌کنند. از اکسپرتهای اتوتریدینگ میتوان به اکسپرت ریاضی یا ایرپلن یا اکسپرت مک دی اشاره کرد و یا به اکسپرتهای مدیریت معاملات همانند اکسپرت کلوز پرافیت که وظیفه مدیریت معاملات باز را بر عهده دارد.

اکسپرت‌های مدیریت چارت

این دسته از اکسپرتها را عموما با نام داشبورد های معاملاتی در فارکس میشناسیم. در واقع این اکسپرتهای فارکس وظیفه مدیریت چارت را داشته و برای معامله خودکار نیاز به معامله گر یا تریدر (انسان) وجود دارد. بنابراین، این مدل از اکسپرت‌ها قابلیت معامله‌ی خودکار ندارند.دسته‌بندی دوم

در این دسته بندی، اکسپرتهای فارکس بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌کنند دسته بندی می‌شوند. طبیعتا ممکن است یک اکسپرت همزمان در چندین دسته بندی مختلف قرار بگیرد. اما به صورت کلی می‌توان در این مدل از دسته‌بندی، اکسپرت‌ها را به چهار بخش تقسیم بندی کرد.

اندیکاتوری

این اکسپرتها بر اساس یک یا چند اندیکاتور توسعه داده شده و در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، Hi MACD نمونه‌ای از اکسپرت اندیکاتور است.

اکسپرت‌های غیر اندیکاتوری

این اکسپرتها عموما بر پایه یک معادله ریاضی بوده و مبنای محسابتی دارند. یکی از این اندیکاتورهای غیر اندیکاتوری، اکسپرت ریاضی بوده که در دسته‌بندی اکسپرتهای اتوتریدینگ نیز قرار می‌گیرد. همچنین، اکسپرت کلوز پرافیت که فقط اعداد ورودی را لحاظ کرده و مطابق آن از معاملات خارج می‌شود نیز غیر اندیکاتوری است.

اکسپرت‌های فارکس مارتینگل

در این نوع از اکسپرتها برای مدیریت سرمایه، از شیوه و روش معاملاتی مارتینگل استفاده می‌شوید. اگر نمی‌دانید مارتینگل چیست میتوانید در همین سایت در کادر جستجو عبارت مارتینگل را جستجو کرده و مقاله‌ی مورد نظر را مطالعه کنید.

اکسپرت‌های آنتی مارتینگل

در این اکسپرتها نیز بر اساس استراتژی آنتی مارتینگل عمل شده و مجددا اگر نمیدانید آنتی مارتینگ چیست، همین عنوان را در قسمت جستجو، وارد کنید تا به مقاله‌ی مربوطه، منتقل شوید.اما برای توضیح خلاصه و ساده آنتی مارتینگل باید بگوییم: زمانی که معامله‌گر در معالمه‌ای ضرر می‌کند، حجم حساب را دو برابر نکرده، اما به همان پوزیشن می‌چسبد که به زودی این ضرر مرتفع نمی‌گردد. از سوی دیگر هنگامی که یک معامله‌گر در معامله‌ای سود می‌کند، حجم موجودی معاملاتی را دو برابر کرده که با دو برابر ریسک نیز مواجه می‌شود. پشت این رویکرد، چنین تفکری وجود دارد که بعد از برنده شدن در یک معامله، شما با «پول آزاد» شروع به معامله می‌کنید.

همانطور که گفتیم میتوان برای اکسپرتهای فارکس دسته بندی های متعدد در نظر گرفت بعنوان مثال اکسپرت فارکس اسکالپر.اکسپرت فارکس هدجینگ – اکسپرت فارکس کرولیشن و بسیار اسامی مختلف که میتوان بر اساس آن دسته بندی انجام داد.

پایان کار بایننس در انگلستان

در چند روز گذشته، کشورهای بزرگ و پیشگام اقتصادی دنیا، دست به دامان بانک مرکز خود زده و هشدارهایی را به بایننس داده‌اند. اما اصل ماجرا چیز دیگری بوده که به شیطنت رسانه‌ها، تعبیر متفاوتی از آن نقل شده است. حال اصل داستان چه بوده است؟

خرید و فروش رمزارزها تبدیل به یکی از روش‌های مدرن سرمایه گذاری شده که بیش از 60 درصد انسان‌های روی زمین، حداقل یکبار وارد این حوزه شده‌اند. وقتی صحبت از 60 درصد انسان‌ها می‌شود، یعنی بیش از 4 میلیارد نفر. این تجمع عظیم سرمایه در این حوزه، باعث نگرانی حکومت‌های جهانی و خصوصا سرمایه‌داران و اقتصاددانان جهان شده است.

هرچه باشد، افراد سرمایه‌دار دوست ندارند که از معاملات جهانی به بهره بمانند. به همین جهت نیز با استفاده از روابط سیاسی و دیپلماتیک که با سران کشورها دارند، تلاش می‌کنند تا جلوی تجارت آزاد و جهانی و خصوصا در قسمت رمزارزها گرفته شود. مجموعه‌ی بایننس نیز به عنوان پیشگام عصر تبادلات مالی آزاد، همواره دستخوش هشدارها و اخبار جعلی قرار گرفته است.

بانک‌های مرکزی کشورهای پیشرفته دنیا، نیاز به سرمایه‌گذاری مردم در داخل بانک‌های ملی داشته و تمایل دارند که پول و سرمایه‌ی مردم در داخل این نهاد رد و بدل شود. از طرف دیگر، بورس کشورها نیز محلی برای حمایت از صنعت است. اما در بازار رمزارزها، همه چیز به گونه‌ی دیگری بوده و باج و مالیاتی به سردمداران حکومتی یا نهادهای بانکی و اقتصادی داده نمی‌شود. به همین جهت نیز حکومت‌ها به دنبال ریزش سرمایه‌گذاران در این بازار بزرگ بوده تا بتوانند سرمایه‌ی آنها را در بانک، بورس، ملک و … نگهدارند.

بنابراین، پشت این اخبار و هشدارها، چیزی جز سهیم شدن در میزان ثروت و سرمایه نبوده و اساسا نمی‌توان فعالیت مجموعه‌ی عظیم و پرطرفدار بایننس را محدود کرد. اما از طرف دیگر، ترس‌هایی نیز وجود داشته که قطعا بی دلیل نیست و مهمترین آن نیز، داستان‌های پولشویی و حمایت از تروریسم جهانی است.

جابجا کردن پول در بین کشورها، حتما باید تحت نظارت نهادهای مالی بزرگ دنیا باشد تا مانع از پولشویی شده و از ترورسیم حمایت نشود. این کار، کاملا منطقی و صحیح است و اساس یک دنیای سالم بوده و قطعا باید حمایت شود. اما در بایننس، تمامی تراکنش‌های مالی، کاملا بدون نظارت شخص سوم صورت گرفته و هر فردی، با یک ایمیل ساده می‌تواند وارد این صرافی دیجیتال جهانی شده و به هر گوشه‌ای از دنیا که می‌خواهد، پول ارسال کند.

هشدارهای بریتانیا و ژاپن هم بیشتر با محوریت همین قوانین مبارزه با پولشویی بوده و اتهام دیگری به این مجموعه وارد نشده است. این دو کشور (و قطعا کشورهای دیگر دنیا)، خواستار نظارت و شفافیت‌های مالی بوده که سازمان‌ها و ارگان‌های سودجو و بعضا وابسته به حکومت‌های دیکتاتوری و حامی تروریسم، نتوانند زیرشاخه‌های خود را حمایت کرده و پول برای آنها واریز نمایند.

بنابراین، هیچ کدام از این کشورها نمی‌توانند با فعالیت‌های بایننس (حداقل در ظاهر و بطور رسمی)، مخالفت کرده و تنها دست آویز آنها، شفافیت تراکنش‌های مالی و در راستای جلوگیری از پولشویی بوده است. برای یادگیری نحوه افتتاح حساب بایننس این مقاله را مطالعه کنید.