Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

Saeed Blogger

مرجعی برای یادگیری

کمپ ترک اعتیاد اختیاری چیست و ویژگی های بهترین کمپ ترک اعتیاد کدام است؟

اگر تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اید و به دنبال کمپ ترک اعتیاد اختیاری می‌گردید، پیش از همه چیز باید به شما تبریک بگوییم که قصد دارید در مسیر پاک شدن قدم بردارید. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا کمپ ترک اعتیاد اختیاری را به شما معرفی کرده و بعد از آن، مهمترین ویژگی‌ها در انتخاب هر کمپ را بیان کنیم. این مقاله، معرفی خدمات مجموعه کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز بوده که به عنوان یکی از معتبرترین کمپ‌های تهران و حومه فعالیت میکند.

کمپ ترک اعتیاد چیست؟

از آنجاییکه تجربه نشان داده است که ترک یابویی عموما جوابگو نبوده و فرد بعد از مدتی مجددا به سراغ مصرف مواد مخدر می‌رود، کمپ‌هایی به صورت علمی تاسیس شده‌اند تا روش‌های ترک اعتیاد مدرن را پیاده سازی نمایند. کمپ ترک اعتیاد جایی است که در آن، امکان اقامتی و رفاهی ارائه شده و علاوه بر آن، تیمی از متخصصان حوزه ترک اعتیاد شامل پزشکان، مددکاران و روان درمانگران حضور دارند. این کمپ، در فضایی آرام و ترجیحا خارج از شهر تهران تاسیس شده تا با تغییر محیط پیرامونی مددجو، تمایل به مصرف مجدد مواد مخدر را برطرف سازد.

ملاک های انتخاب کمپ ترک اعتیاد

طبیعتا اولین و مهمترین ملاک در انتخاب کمپ، اعتبار و مطمئن بودن آن است. در سال‌های گذشته، چندین مجموعه که بدون مجوز در حال فعالیت بودند، به دلیل رفتار بد با مددجویان، اعتبار سایر کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر را نیز به خطر انداختند. پیش از هر چیز، باید مطمئن شوید که کمپ ترک اعتیادی که انتخاب می‌کنید دارای مجوز سازمان بهزیستی بوده و متدهای درمانی و رفتاری آن، کاملا مطابق با آئین نامه‌ها بوده و یا حتی بهتر از آن، رفتار نمایند.

ملاک دوم، تجربه و رفتار حرفه‌ای تیم متخصص در کمپ است. تازه کاران و افرادی که صبر مناسبی نداشته باشند، به سرعت شرایط ترک را برای مددجو سخت کرده و احتمال شکست خوردن پروسه درمان، بسیار بالا خواهد بود. به همین جهت نیز، کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز که متشکل از تیمی با تجربه و دلسوز است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مددجویان شهر تهران و شهرستان‌های غربی تهران است.

با پیشرفت علم، روش‌های سریع‌تر و کارآمدتری برای ترک اعتیاد ارائه شده است. برای مثال، امروزه امکان سم زدایی بدن معتاد در مدت زمانی بین 4 تا 8 ساعته نیز فراهم شده که به آن، سم زدایی فوق سریع گفته می‌شود. انجام این کار نیاز به تجهیزات و متخصصان مربوطه داشته و به همین جهت نیز هر کمپی امکان ارائه‌ی آن را ندارد. هنگامیکه قصد دارید کمپ مناسب خود را انتخاب کنید، ابتدا به صورت رایگان با تیم پشتیبانی آن مشورت نموده تا از خدمات و سطحی کیفی آن مکان مطمئن شوید. برای مشاوره رایگان، به وبسایت کمپ ترک اعتیاد مسیر سبز به نشانی https://masir-sabz.com مراجعه نمایید.